Zima opanowana!
Zima choć jeszcze łaskawa trwa w najlepsze. Wszędzie szaleją bakterie i wirusy, a temperatury nie sprzyjają naszej skórze i włosom. Jest to czas wielu infekcji, problemów z odpornością i ogólnym osłabieniem organizmu. Jak zadbać o siebie w tym szczególnie wymagającym okresie w roku? Z pomocą przychodzi nam sama natura.

 

Sprawdzone babcine sposoby

Babcie zawsze miały cudowną receptę na wszystkie dolegliwości. Nie musiały korzystać z leków, bo stawiały zawsze na naturalne składniki. Na przeziębienie najlepsze mleko z masłem i czosnkiem. Napój może mało smaczny, ale jakże skuteczny. Rano mocna herbata z cytryną i miodem, by wzmocnić odporność. Polecamy gorące zupy warzywne, które nie tylko rozgrzeją organizm, ale na długo będą syciły żołądek. Koniecznie warto do nich dodać świeżą natkę z pietruszki i rozgrzewające przyprawy takie, jak imbir, chilli, kurkuma czy goździk. Na deser można zjeść np. bogate w witaminy cytrusy.

Algi wzmocnią odporność

Warto zainwestować także w naturalne substancje prosto z natury, jak algi np. spirulina i chlorella. Spirulina, czyli alga morska jest jedną z najbardziej wyjątkowych roślin. Ceni się ją za kompletną gamę składników odżywczych, m. in. niezbędne do życia aminokwasy, witaminy z grupy B, również A, C, E, żelazo, wapń, potas, magnez, fosfor, selen, cynk i wiele innych. Ilość beta-karotenu w spirulinie jest nawet kilkunastokrotnie wyższa niż w marchewce. Wodorost jest polecany wegetarianom i osobom przemęczonym jako uzupełnienie diety, ze względu na szczególnie wysoką zawartość pełnowartościowego białka. Alga działa jak naturalny, bezpieczny dla zdrowia antybiotyk. Wspiera działanie układu immunologicznego, chroni przed powstawaniem infekcji i pomaga zneutralizować jej pierwsze objawy. Chlorella ma nieco mniej białka, ale zawiera znacznie więcej kwasów tłuszczowych, nukleinowych oraz rekordową ilość chlorofilu. Ma go nawet kilkanaście razy więcej od zielonych warzyw, dzięki czemu idealnie oczyszcza krew ze zbędnych produktów przemiany materii. Włączenie jej do diety wspomoże oczyszczanie organizmu z nagromadzonych toksyn i metali ciężkich.

Pielęgnacja skóry zimą

Zimą szczególnie należy zatroszczyć się o naszą skórę. Zmiany temperatur i wiatr skutecznie ją wysuszają. Dlatego trzeba zadbać o nią nie tylko od zewnątrz używając silnie nawilżających kremów. Istotnym wsparciem będzie spożywanie kolagenu. Jest to rodzaj białka produkowany w organizmie człowieka, w tkankach łącznych. Odpowiada za sprężystość i elastyczność skóry. Niestety, wraz z wiekiem sukcesywnie ilość tego związku zmniejsza się. Co się z tym wiąże, skóra traci nawilżenie, gęstość i pojawiają się na niej zmarszczki. Zimą ten efekt przy mocniej wysuszonej skórze jest jeszcze bardziej widoczny. Żeby temu wszystkiemu zapobiegać warto sięgnąć po suplement z najwyższej jakości składników np. Class A Collagen marki Noble Health. Kolagen, a także kwas hialuronowy, witamina C i E stosowane przede wszystkim od wewnątrz nawilży skórę i ochroni ją przed szkodliwym promieniowaniem UV. Po dłuższym stosowaniu zobaczymy zmiany nie tylko na skórze, ale poprawi się kondycja włosów i paznokci.

Jak widać warto zadać sobie nieco trudu i zadbać o swój organizm zimą kompleksowo. W tym okresie nie warto oszczędzać na pielęgnacji, bo wiosną swoją kondycją organizm i skóra odpłacą nam za to.

Komentarze:
dagmala:
Część z tych rad stosuję, część dopiero spróbuję.